بهترین پمپ هوای آکواریوم چیست؟

بازدید: 3,146 بازدید
بهترین پمپ هوای آکواریوم
  • بهترین پمپ هوای آکواریوم

    یکی از مهمترین تجهیزات برای یک آکواریوم پمپ هوای آکواریوم میباشد.

    تمام آبزیان برای حیات خود به اکسیژن موجود در آب‌ نیاز حیاتی دارند و این امر در مورد تمامی ماهی های آکواریومی هم نیز صدق می‌کند. آکواریوم به دلیل بسته بودن فضای سیستمی  آن پس از گذشت مدت زمانی سطح اکسیژن آب آن کم شده و نهایت به نزدیک صفر خواهد رسید. در این زمان آبزیان به سطح آب نزدیک شده و در آن جا تجمع می کنند و اگر دچار کمبود اکسیژن کافی شوند پس از مدت زمانی تلف خواهند شد‌. پس در صورتی که شما ماهیان خود را در نزدیکی سطح آب مشاهده کردید، حتما به فکر اکسیژن رسانی و بالا بردن سطح اکسیژن آب آنها باشید.

    ماهیان به وسیله آب شش های خود از اکسیژن موجود در آب استفاده کرده و تنفس میکنند. بنابراین حباب‌های ساخته شده به وسیله یکی از بهترین پمپ هوای آکواریوم به طور مستقیم مورد استفاده ماهیان قرار نخواهد گرفت، بلکه حباب آنها وقتی به سطح آب میرسند میترکد و باعث تشکیل یک جریان و حرکت به صورت دائم بر روی سطوح آب آکواریوم می شود. این جریان ها باعث انتقال اکسیژن در سطوح آب ما بین هوا و آب خواهد شد و گاز دی اکسید کربن موجود در آب از آکواریوم خارج شده و اکسیژن جایگزین آن می شود. این‌همان اکسیژنی است که ماهیان از آن تنفس میکنند و به حیات خود ادامه خواهن داد.

    در تمامی انواع آکواریوم های پلنت یا گیاهی توصیه می شود که در لحظه تزریق co2 ميتوانید پمپ هوا آکواریوم را خاموش کنید تا دی اکسید کربن تزریقی آن کمتر هدر شود. البته به این نکته توجه‌ داشته باشید که اگر شما تصمیم به خاموش کردن سیستم‌ نورپردازی داخل آکواریوم دارید، گیاهان پس از مدتی شروع به تولید دی اکسید کربن میکنند در این مواقع بایستی پمپ هوا آکواریوم را روشن نمود.

     

    خب حال با این تفاسیر سوالی که برای ما پیش می آید این است که کدام پمپ هوای آکواریوم مناسب ما است یا به قولی دیگر بهترین پمپ هوای آکواریوم چیست؟

    قبل از هرچیزی باید یه این نکات توجه کرد که از یک‌ پمپ هوای آکواریوم مناسب با حجم آکواریوم خود ‌استفاده‌ کنیم. هرگز نباید برای یک آکواریوم کوچک ما از یک پمپ هوای قوی با چندین خروجی استفاده کنیم، زیرا این امر باعث امواج زیاد در آب آکواریوم شده و آرامش و سلامت ماهی ها را به خطر می اندازد و آن ها را خسته و پریشان می‌کند. البته ترکیدن‌ حباب های زیاد در آکواریوم‌ کوچک هم باعث ایجاد استرس در ماهی ها خواهد شد. اگر شما یک‌ آکواریوم ‌بزرگ‌ دارید بایستی از پمپ هوای قویتری استفاده ‌نمایید تا جریان آب مناسب در سطوح آب آکواریوم ایجاد شود.

    نکته دوم اگر تعداد ماهی های‌ شما در آکواریوم زیاد است بهتر است از پمپ هوای قوی استفاده کنید تا اکسیژن مورد نیاز ماهیان‌ تامین شود. به این نکته هم نیز توجه کنید که هرچی اندازه حباب ها بزرگتر باشد، میزان انحلال اکسیژن در آب نیز کمتر خواهد شد، همچنین حباب های بزرگی که در زمان رسیدنشان به سطح آب می ترکند، صدای بیشتری به نسبت حباب های کوچک ایجاد می‌کند، این اتفاق باعث ایجاد استرس در ماهی ها خواهد شد. پس برای ریزتر کردن و به اصطلاح پودری کردن حباب ها از جریان هوای پمپ بایستی از سنگ هوای با کیفیت بالا و مناسب استفاده کرد.

    بهترین پمپ هوای آکواریوم
    بهترین پمپ هوای آکواریوم

    بهترین پمپ هوای آکواریوم:

    اصولا پمپ هوای آکواریوم

    ها باید مناسب با حجم آکواریوم ها باشد. در ضمن اگر محل قرارگیری آکواریوم ما در نزدیکی محل استراحتمان است، باید از پمپ هوای کم صدای آکواریوم استفاده کنیم .
    کمپرسور هوا جهت تامین اکسیژن در آکواریوم‌ های بزرگ و یا حوضچه‌ های پرورش ماهی و یا در فروشگاه‌ و سالن‌های پرورش آبزیان مورد استفاده قرار میگیرند و می‌تواند تعدادی آکواریوم را هم‌زمان اکسیژن رسانی کند.
    بدلیل الزام استفاده دائم و ثابت از پمپ هوا آکواریوم، قطع پمپ هوا آکواریوم و خاموش شدن آن می‌تواند برای ماهیان مشکل جدی ایجاد کند، این مشکل در زمان قطع یا اختلال برق باعث ایجاد مشکل در اکسیژن رسانی آکواریوم می‌شود. برای جلوگیری از این حادثه بهتر است از پمپ هوای شارژی آکواریوم استفاده‌ نمود.

    جدیدا انواع پمپ هوا شارژی با قیمت های اقتصادی در بازار موجود شده است. این‌ پمپ های هوا بدلیل ایجاد جریان‌ دائم حتی در زمان قطع شدن برق طرفداران زیادی برای خود جمع کرده است و‌ مورد علاقه آکواریوم‌‌داران قرار گرفته است.
    پمپ هوا شارژی به این صورت است که بلافاصله پس از قطع جریان برق شروع به کار میکند و عمل اکسیژن رسانی را شروع خواهد کرد. در داخل این مدل پمپ ها باتری های قابل شارژ وجود دارد که با اتصال به برق شارژ میشود و در زمان قطعی بکار می افتد.

    اغلب این‌ پمپ های شارژی قابل کارکرد با اداپتور و یا برق باتری را دارند.
    در پایین به معرفی چندین مدل از بهترین پمپ هوای آکواریوم وچند نوع از پمپ های شارژی می پردازیم تا شما راحت بتوانید نقاط ضعف و قدرت این نوع از پمپ هارا بهتر بشناسید و به راحتی بهترین پمپ هوا آکواریوم را برای ماهیان خود انتخاب نمایید.

     

    1. پمپ هوا تترا مدل APS 150

    دارای یک عدد خروجی هوا
    کیفیت عالی ساخت کشور آلمان
    مناسب آکواریوم های ۸۰ الی ۱۵۰ لیتر
    یکی از کم صداترین پمپ های هوا آکواریوم
    به دلیل صدای بسیار کم این پمپ های هوا در آکواریوم این نوع را در اتاق خواب هایتان نیز میتواند  استفاده کنید.

    1. پمپ هوا آکواریوم ولترون مدل 5000 اوشن فری

    دارای دو عدد خروجی هوا
    کیفیت عالی ساخت کشور سنگاپور
    مناسب برای آکواریوم های ۱۲۰ الی ۱۵۰ لیتر
    دارای ولوم تنظیم دستی خروجی هوا
    دارای پمپ کم صدا و با کیفیت مناسب
    در بسته بندی های این مدل پمپ هوا معمولا دو عدد نازل خروجی و دو عدد سوپاپ یک طرفه به مراه شیلنگ هوای آن و ۲ عدد سنگ هوا با کیفیت بسیار عالی که اکسیژن را به صورت پودر شده در می آورد.
    توان مصرفی : ۳.۷ ولت
    قدرت هوادهی: ۳.۱ لیتر در دقیقه

     

     

    1. پمپ هوا آکواریوم هایلا مدل 5505

    دارای دو عدد خروجی
    قوی ترین پمپ هوای آکواریوم این سری از پمپ ها است.
    دارای ولوم جهت تنظیم جریان هوای خروجی
    یک پمپ هوا قدرتمند،که مدته است که در بازار کشور ما یافت میشود و در بین حرفه ای ها محبوبیت بسیاری دارد.
    توان مصرفی: ۶.۵ وات
    قدرت هوادهی: ۵.۵ لیتر در دقیقه

     

     

    1. پمپ هوا آکواریوم شارژی سوبو SB-328

    دارای ۲ عدد خروجی
    قابل استفاده در زمان قطعی برق و یا به هنگام حمل و نقل ماهی ها

    با خرید این پمپ هوا آکواریوم دیگر نگران قطع برق  و کمبود اکسیژن در آکواریوم های خود نباشید. این پمپ هوا آکواریوم شارژی یکی از با کیفیت ترین، کاربردی ترین و جدیدترین ها است که به تازگی در ایران مورد توجه بسیار زیادی از مردم قرار گرفته است.
    توان مصرفی: ۲ وات
    فدرت هوادهی : ۶ لیتر در دقیقه

     

    1. پمپ هوا آکواریوم آکواتک AQ 948

    دارای دو عدد خروجی

    یکی از بهترین پمپ های هوا آکواریوم آکواتک است و در مقایسه با سایر پمپ ها صدای بسیار کمتری تولید می کند.
    دارای طراحی بسیار عالی و زیبا و دارای ولوم تنظیم خروجی هوا
    این پمپ بسیار قوی برای آکواریوم هایی با ارتفاع زیاد (۷۰ سانتی متر) و حجم بالای حدود ۲۰۰ لیتر بسیار گزینه مناسبی است.
    توان مصرفی: ۱۰ ولت
    قدرت دمندگی هوا: ۸ لیتر در ساعت

     

    حال که تعدادی از پمپ های محبوب بازار را بررسی کردیم به تعدادی از سوالات پر تکرار میپردازیم:

    آیا میتوان صدای پمپ آکواریوم را کم کرد؟

    صدای تولید شده از آکواریوم ها می‌تواند به علت صدای پمپ فیلتر و یا پمپ هوا آکواریوم ما باشد. که در پایین به راه های کاهش صدای آن می پردازیم.

    در ابتدا از پمپهای با کیفیت بالا استفاده کنید. این پمپ ها مقداری گران تر هستند، ولی ارزش آن را دارد. پمپ های گران تر اصولا با دارا بودن صدا گیر چند سطحی صدا را بسیار کم می کند. و عملکرد بی صدایی دارند. با این حال راه های مختلفی برای کاهش صدا پمپ هوا آکواریوم وجود دارد:

    1. لرزش پمپ هوا آکواریوم را بگیرید
    2. قرار دادن پمپ هوا آب آکواریوم بالا تر از سطوح آب
    3. استفاده از شلنگ بلند تر
    4. پمپ هوا را به صورت دوره ایی سرویس کنید

     

    در اینجا به بررسی اجزای سنگ پمپ هوا آکواریوم میپردازیم تا شما خرید با دقت تر و بهتری را تجربه کنید:

    پس از خرید و تهیه پمپ هوا آکواریوم حالا نوبت به خرید سنگ هوا برای آکواریوم خود است.
    سنگ هوا انواع و مدل و اندازه های بسیار مختلفی دارد و باید با توجه به اندازه آکواریوم خود و همچنین توان هوادهی پمپ هوای آکواریوم خود را انتخاب کنیم و به این صورت جریان هوای پمپ به وسیله سنگ هوا به حباب های ریزتر تبدیل میشود.

    بهترین پمپ هوای آکواریوم
    بهترین پمپ هوای آکواریوم

    هوای خارج شده از پمپ هوا آکواریوم توسط شلنگی به داخل آکواریوم هدایت میشود و از طریق سنگ های هوا به صورت حباب های بسیار ریز در می آیند و در آب پخش میشود این کار نه تنها جلوه ای زیبا برای آکواریوم ما ایجاد می کند، بلکه باعث آن میشود که افزایش اکسیژن در آب زیاد شود و این مسئولیت را به عهده دارد و با ایجاد گردش در آب آکواریوم باعث بهبود کیفیت آب آن میشوند.

     

    بعضی اوقات به اشتباه تصور می‌نماییم که اکسیژن موجود در حباب های ریز هوای آکواریوم می توانند تا رسیدن به سطح آب موجود حل شده و باعث افزایش چشمگیر اکسیژن در آب شود.
    این باور کاملاً اشتباه  و نادرست است که اکسیژن رسانی هنگامی انجام میگیرد که حباب های هوا خروجی در سطح آب پشت سر هم شده و این عمل باعث حرکت ثابت و مداوم در سطح آب آکواریوم خواهد شد و این حرکت باعث تبادل گازی میشود و تبادل بین آب و هوا را افزایش می دهد به همین دلیل نیاز نیست سنگ هوا با سطح فاصله زیادی داشته باشد و آنچه مهم است ترکیدن حباب در سطح  آب و ایجاد گردش آب سطحی است.

     

    به این نکته توجه کنید در زمانی که از یک سنگ هوا استفاده می کنید بهتر این است که آن را در میانه آکواریوم خود قرار بدهید ولی اگر از دو عدد سنگ هوا استفاده می کنید بهتر است آن را در دو طرف آکواریوم خود بگذارید.
    بیشتر مردم تمایل دارند که حباب های بسیار ریزی در آکواریوم خود داشته باشند
    برای اینکه حباب های ریز تری در آکواریوم خود داشته باشید سعی کنید مقدار شن های کمتری روی سنگ هوای خود بریزید.
    هرچه مقدار شن زیادتری بر روی سنگ هوا بریزید حباب های درشت تری ایجاد می شود
    به این نکته هم نیز توجه کنید که در بعضی از آبزیان حساس مانند دیسکس ها حباب های درشت به دلیل اینکه وقتی به سطح آب می آیند و می ترکند صدای زیادی تولید می کند و ممکن است باعث استرس این نوع ماهیان شود . پس اگر در آکواریوم خود ماهی حساسی دارید حتماً توجه کنید که باید حباب های ریز تری داشته باشید.

     

     

    چگونه سنگ هوا را تمیز کنیم؟

    پس از مدتی ممکن است سوراخ های سنگ هوا بسته شوند و به راحتی هوا به صورت حباب ریز از خود خارج نکند ،در این حالت بهتر این است که ابتدا سنگ هوا را از آکواریوم خود درآورده و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در محلول آب نمک قرار دهید و سپس آن را با آب شستشو بدهید و به محل خود برگردانید و دوباره استفاده کنید.

    امیدواریم این مطلب اطلاعات مناسبی را برای خرید پمپ هوا آکواریوم خوب و مناسب را در اختیار شما قرار داده باشد. سوالات خود را می توانید از طریق تلفن با ما در ارتباط بگذارید و با استفاده از توضیحات فوق انتخاب درست تری با توجه به ماهی ها و حجم آکواریوم خود داشته باشید.

    و این نکته را در آخر بدانید که هرگز پمپ را برای مدت زیاد خاموش نکنید چون باعث بالا رفتن دما و نیز کمبود اکسیژن آب میشود و در نتیجه ماهی شما دچار خفگی میشود.

    درضمن تعویض کامل آب اکوایوم هر یک ماه یک بار و ضد عفونی کردن آن با جوهر نمک و تمیز کردن آن با مایع ظرفشویی برای بسیار مهم است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دسته بندی تجهیزات آکواریوم
    اشتراک گذاری
    نوشته های مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    ورود به سایت